• OMX Baltic−0,18%261,99
  • OMX Riga0,59%892,39
  • OMX Tallinn−0,37%1 685,67
  • OMX Vilnius−0,06%1 002,37
  • S&P 5000,28%5 718,57
  • DOW 300,15%42 124,65
  • Nasdaq 0,14%17 974,27
  • FTSE 1000,36%8 259,71
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%101,65
  • OMX Baltic−0,18%261,99
  • OMX Riga0,59%892,39
  • OMX Tallinn−0,37%1 685,67
  • OMX Vilnius−0,06%1 002,37
  • S&P 5000,28%5 718,57
  • DOW 300,15%42 124,65
  • Nasdaq 0,14%17 974,27
  • FTSE 1000,36%8 259,71
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%101,65
  • 16.09.15, 07:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Elektriauto tuli, nägi – ja jäi toppama

Elektriautode levik on viimastel aastatel olnud kiire, aga ometi mitte revolutsiooniline, kirjutab börsiajakirjanik Rainer Saad.
Rainer Saad
  • Rainer Saad Foto: Andras Kralla
2011. aastal prognoosis Renault-Nissani juht Carlos Ghosn, et 2016. aastaks müüvad nad 1,5 miljonit elektriautot. Paraku pole autotootjal nii hästi läinud. Selle aasta keskpaigaks oli Nissan müünud kokku ainult veerand miljonit elektriautot. Parem prognoosija pole olnud ka USA president Barack Obama, kes ütles 2011. aastal, et 2015. aastaks sõidab Ameerika teedel miljon elektriautot.  Kuid isegi vaatamata Tesla menule pole selle numbrini jõutud, selle aasta jaanuariks oli USAs registreeritud umbes 300 000 elektriautot.
Kes võidab?
Nii et mõne aasta eest prognoositud revolutsiooni pole toimunud. Kuigi inimeste huvi elektriautode vastu on kasvanud, näib revolutsioon praegu poolik või isegi nagu pisut toppama jäänud. Mis seal salata, elektriautod on ikkagi võrdlemisi kallid, nende laadimine võtab aega ning pikkade vahemaade läbimisel võib tekkida keerulisi olukordi.
Kellest saab revolutsiooni võitja? Elektriautod on tulevik, kuid praegu on raske öelda, kes selles valdkonnas domineerima hakkab. Tesla elektriautosid saadab suur menu, kuid juba on turule tulnud teisi sensatsioone. Näiteks tutvustas Liechtensteini ettevõte NanoFlowcell eelmisel aastal soolveega sõitvat elektri superautot Quant. Horvaadid on viimastel aastatel välja töötanud 1000hobujõulise elektriauto ning ka soomlastel on sõna sekka öelda enda 1400 hobujõulise elektri superautoga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.09.24, 07:00
Tule meeskonnaga gastronoomiareisile Itaaliasse restoranis Bacio!
Itaalia toitude restoran Bacio annab võimaluse üllatada oma meeskonda suurepäraste roogadega. Restorani ruumipaigutus pakub rohkelt võimalusi, et kujundada oma firmapidu meeldejäävaks sündmuseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele